Leven na de boot!? - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van hans en anneke koster - WaarBenJij.nu Leven na de boot!? - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van hans en anneke koster - WaarBenJij.nu

Leven na de boot!?

Door: ZWIT

Blijf op de hoogte en volg hans en anneke

06 December 2011 | Nederland, Arnhem

Vrijdag, 9 september
Boshut
We zijn een weekje thuis. De klussen die geen uitstel konden verdragen zijn inmiddels geklaard.
We hebben een BELANGRIJKE MEDEDELING aan alle trouwe lezers van onze websites: We gaan de ZWIT verkopen! Wat is dat nou, horen we jullie zeggen.
Jullie zonder boot? Dat bestaat toch niet!
Vrienden, zelfs het onmogelijke is mogelijk: WE STOPPEN MET ZEILEN.

En wel om de volgende redenen: (in willekeurige volgorde)
We hebben onze mijlen ondertussen opgebruikt en onze droom verwezenlijkt.
We genieten niet meer van het zeilen zoals we dat vroeger deden.
Lange afstanden hebben we geen zin meer in, nachten doorzeilen ook niet.
Laveren hebben we ook geen zin meer in, we zien er tegenop.
Het ongewisse van het zeilen, het weer, de temperaturen, het navigeren.
Er tegen op zien om uit een haven te vertrekken.
We vinden het te vermoeiend worden. Na een tocht van 50 mijl hebben we de pijp uit.
Ergo: het wordt tijd om de bakens te verzetten / het roer om te gooien.

En dat gaan we ook doen!
We hebben lang gesproken en nagedacht over een camper, maar dat wordt ‘m niet. Onderweg hebben we vaak troosteloze betonnen velden gezien met campers. Gewoon, plekken waar je tegen een vergoeding je camper kunt parkeren: bah. Factor 2 is het gegeven dat je naast een camper ook nog een auto nodig hebt voor als je niet op pad bent met je camper. Nee dus.
Het alternatief is een caravan, daar waren we het snel over eens. Maar dan heb je ook een goede trekauto nodig. Aangezien ons Hyundaatje Lantraatje ook wat kuren begon te vertonen en niet over voldoende trekkracht beschikt voor een beetje caravan, leek het ons zinnig om naar een ander vervoermiddel om te kijken. Ach, daar heb je dus internet voor, is het niet? Na een hoop gegoegel en vergelijken kwamen we terecht bij…. onze Hyundai-garage in Apeldoorn terecht. Daar stond een keurige Kia Carens in het zwart mooi te wezen. Een twee liter motor en hij mag 1500 kg trekken. Na stevig maar fair onderhandelen werden we het eens over de prijs onder voorbehoud van een proefrit. Wel, die proefrit pakte goed uit en de deal was rond. Aanstaande woensdag mogen we na overhandiging van de benodigde pecunia ons eigenaar noemen van een Kia Carens 2.0 CVVT X-tra. Alle door ons gewenste toeters en bellen zitten erop alleen een koffieautomaat moeten we nog aanschaffen. Ook de zeilen zijn nog in zeer goede staat: we kunnen er zo mee weg.
De volgende stappen zijn het verkopen van alle zaken die in, op of aan de boot zitten die in de losse verkoop geld opbrengen maar als onderdeel van de boot geen stuiver extra opbrengen. Wat dacht je van b.v. de zeekaarten en pilots: die zijn stervens duur en hebben een leuke tweede hands waarde. En zo zijn er nog verschillende items die we kwijt willen zonder het karakter van de ZWIT aan te tasten. Weet je mensen die zich voorbereiden op een rondje Atlantic of wereldreis en die nog spullen nodig hebben? Laat ze maar even bellen naar ons. Tel.: 0653 966 931. Voor de te nemen moeite bij voorbaat dank! En vrienden, we blijven jullie op de hoogte houden middels deze website. We gaan de sleurhut gewoon ZWIT noemen en dan klopt de naam van de site nog steeds!

We doen ons best de boot te verkopen om dan de volgende stap te kunnen zetten: 'n caravan of zo je wilt: 'n sleurhut!
Maar ja, de botenmarkt zit, net als de huizenmarkt, aardig in het slop. We adverteren op de Botenbank met de laagste prijs van alle Bavaria's 38/3 + het aangevinkte vakje "bod gevraagd", maar reacties: ho maar.

donderdag, 8 december 2011
Schokkend nieuws.
We hebben Bert en Mieke leren kennen in de Carieb, hebben ze later weer ontmoet in Nederland. En dan dit:

• 06 December 2011 - 15:29

Ad En Els :

Hoi Hans en Anneke,
    Je de botenmarkt is op dit moment niet zo rooskleuig maar je hebt er maar één nodig.
    Onze boot staat op de kant, kunnen we weer eens wat anders doen maar volgend seizoen gaan we er weer tegen aan hoor het zal wel weer Oostzee worden dat bevalt ons uitstekend.
    Succes met de verkoop en fijne feestdagen.
    Groet
    Ad en Els

• 06 December 2011 - 20:56

Ron:

Misschien dat je ipv een caravan een trailer moet kopen?

Verslag uit: Nederland, Arnhem

Leven na de boot...

Vrijdag, 9 september
Boshut
Jullie zonder boot? Dat bestaat toch niet!
Vrienden, zelfs het onmogelijke is mogelijk: WE STOPPEN MET ZEILEN.

En wel om de volgende redenen: (in willekeurige volgorde)
We hebben onze mijlen ondertussen opgebruikt en onze droom verwezenlijkt.
We genieten niet meer van het zeilen zoals we dat vroeger deden.
Lange afstanden hebben we geen zin meer in, nachten doorzeilen ook niet.
Laveren hebben we ook geen zin meer in, we zien er tegenop.
Het ongewisse van het zeilen, het weer, de temperaturen, het navigeren.
Er tegen op zien om uit een haven te vertrekken.
Ergo: het wordt tijd om de bakens te verzetten / het roer om te gooien.

En dat gaan we ook doen!

donderdag, 8 december
In de Caribbean ontmoet, vreselijk aardige mensen. Dan weer een ontmoeting in Nederland: heel gezellig. En dan ineens dit bericht: zie http://www.torum.nl/blog/
Hoe in no time een heel leven op de kop staat. We zijn er stil van!